10 beste voertuigdebuten op Monterey Car Week en Pebble Beach 2022 - InsideHook

2022-08-27 05:31:51 By : Ms. Linda Lee

Monterey Car Week is een jaarlijks bastion van autooverschotten op het centrale schiereiland van Californië.Voertuigen van elk jaartal worden tentoongesteld op tal van veilingen, shows en bezichtigingen op uitnodiging tussen de dennenbossen.Maar de iteratie van 2022, die zondag eindigde, omvatte veel meer dan staren naar smetteloze, onbetaalbare en look-maar-niet-aanraken auto's van museumkwaliteit.Ten eerste was er de beroemde Laguna Seca Raceway die gastheer was voor het hele spectrum van de motorsportcultuur.Elk type raceauto van elk type race was te vinden op de paddock.Deze historische en periode-correcte exemplaren uit de jaren 1920 tot moderne versies van deze legendarische Formule 1- en Le Mans-racers vonden ook hun weg naar het legendarische circuit om opnieuw te strijden voor podiumplaatsen.Elk.Enkel.Een.Voor de aanwezigen die een aantal hotwheels naar hun zin vonden, kregen sommigen de kans om ze te kopen.Dit jaar besloot BMW bijvoorbeeld zijn 2020 Rolex 24 in de Daytona-klasse winnende M8 GTE voor het grijpen te leggen;de gelukkige koper kreeg het voertuig beloofd, alles om het draaiende te houden (dwz kit, gereedschap, technische notities) en zelfs de trofee - maar geen Rolex.Winnaars houden de horloges.Zelfs de onhandige en vergetenen hebben ook een thuis in Monterey, dankzij evenementen als Concours d'Lemons, dat, zoals de naam al doet vermoeden, autovoer levert aan de andere kant van het spectrum van het Pebble Beach Concours d'Elegance, het hoogtepunt van de week.Maar het ironische Lemons-concours en zijn even eigenzinnige broer, de op de jaren 80 en 90 gefocuste Radwood, zorgen voor wat frisse lucht in wat soms een benauwde, overspannen scène van extravagantie kan zijn.Het grootste nieuws dat van de kust komt, omvat natuurlijk veilingsterretjes en best-in-show-awards.De altijd goed bezochte RM Sotheby's veiling zag de Porsche 911 "Sally Special" gaan voor $ 3,6 miljoen.Het eenmalige voertuig is een echte, werkende versie van Sally Carrera van Pixar's Cars en alle opbrengsten zullen worden gedoneerd aan een goed doel.Maar de duurste veilingaankoop (ook van het lot van RM Sotheby's) was een Ferrari 410 Sport Spider uit 1955 die voor 22 miljoen dollar werd verkocht.Tijdens de sluitingsceremonie van die week won een Duesenberg uit 1932 de felbegeerde Best of Show van 220 deelnemers aan het 71e Pebble Beach Concours d'Elegance.Een van de acht Dueseys in een competitie met hot rods uit de jaren 30, endurance raceauto's en veel vooroorlogs plaatwerk, de winnaar van dit jaar was de eerste Duesenberg die won in 15 jaar.Monterey Car Week gaat echter niet alleen over het verleden.Er zijn ook nieuwe productiemodellen en conceptauto's onthuld waarvan de visionaire ontwerpen net zo verbluffend en grimmig zijn als de vergezichten over de kliffen aan de centrale kust.In een blik op de toekomst van autoverwennerij, hier is een overzicht van de 10 meest opwindende debuten, van Acura EV's tot DeLorean's comeback naar een McLaren geïnspireerd door videogames.Vorig jaar kondigde Acura de terugkeer van de Integra aan en onthulde de NSX Type S, een afscheidseditie van zijn legendarische supercar.Dit jaar ging de premium automaker van productiegereed naar ontwerpstudie met het wereldwijde debuut van zijn Precision EV Concept.De Precision EV is pas het derde ontwerpconcept dat Acura sinds 2016 heeft ontwikkeld en hoewel het een atletisch uiterlijk heeft (in de woorden van Acura), gaat het bij de crossover meer om technologische prestaties dan om het afstemmen van een sportwagen.Over sportwagens gesproken, het interieur is gemaakt naar een Formule 1-racewagen.De op de bestuurder gerichte cockpit is laag gepositioneerd voor verbeterde zichtlijnen en heeft een stuur in jukstijl.De Precision EV toont ook Acura's volgende generatie mens-machine-interface (HMI) met behulp van een ultrabreed gebogen digitaal display dat ook transparant is.Voor stemming biedt het concept twee opties: Instinctive Drive en Spiritual Lounge.De eerste kleurt de sfeerverlichting rood en verandert het digitale cluster in een race-achtige configuratie;de laatste klapt het stuur in om een ​​slaapcabine te creëren in de autonome rijmodus.Materialen zijn milieubewust, bestaande uit gerecycled plastic en aluminium, hout geoogst uit verantwoord beheerde bossen zoals gecertificeerd door de Forest Stewardship Council (FSC), en veganistisch leer.Dit alles is uitgevoerd in een opvallende, matte afwerking Double Apex Blue met een al even betoverend "Particle Glitch"-verlichtingspatroon voor de voor- en achterkant, evenals op de spaken van de 23-inch wielen van het voertuig.Aangedreven door een 5,2-liter twin-turbo V12-motor, is de Aston Martin DBR22 een tweezitter met open kuip die onopvallend verwijst naar het toekomstige productontwerp van de autofabrikant.De DBR22 viert de 10e verjaardag van Q by Aston Martin, de in-house carrosseriebouwer van exclusieve ontwerpen van het luxe merk, en de DBR22 is een voortreffelijke combinatie van oud en nieuw.Het achterste subframe is 3D-geprint - een primeur voor Aston Martin.Samen met het uitgebreide gebruik van koolstofvezel, komt de nieuwe productiemethode niet alleen neer op gewichtsbesparing, maar komt ook de structurele stijfheid ten goede.En hoewel het voertuig wordt gepresenteerd in een geheel nieuwe minimalistische carrosseriestijl met een opnieuw ontworpen grille van koolstofvezel, is de DBR22 nog steeds herkenbaar een Aston Martin.Zittend op 21-inch lichtmetalen velgen en geschilderd in een op maat gemaakte kleur (die niet eens een naam heeft) die speciaal voor de onthulling is gemaakt, heeft de DBR22 een aandrijflijn die 705 pk en een koppel van 555 lb-ft produceert, wat goed genoeg is voor een topsnelheid van 198 mph en een tijd van 0-naar-60 mph van 3,4 seconden.Aston Martin bood niet alleen een blik op de toekomst.Iets dat zeer binnenkort en in zeer beperkte aantallen beschikbaar is, is de geheel nieuwe V12 Vantage Roadster.Het vlaggenschipmodel van de Vantage-reeks, met een wide-body-ontwerp met een passende brede spoorvering, is ook het krachtigste.Uitgerust met een achttraps ZF-automaat en de bekende 5,2-liter twin-turbo V12, een primeur voor een Vantage Roadster, heeft deze versie 690 pk en een koppel van 555 lb-ft.De sprint van 0 naar 60 mph duurt 3,5 seconden en de topsnelheid is 200 mph.Het is waarschijnlijk een van de meer opwindende manieren om je haar aan de lucht te drogen (het gebruik van stijlcrème kan echter rommelig worden).Cosmetisch scheidt de roadster maar weinig van de onlangs debuteerde coupé.De standaard achtervleugel van de coupé is bijvoorbeeld een optie op de cabriolet.Stuurkalibratie en ophanging zijn hetzelfde als de V12 Vantage, maar de roadster krijgt wel kleine aanpassingen voor de dempers.De leveringen zijn gepland voor het einde van het jaar, maar de orderboeken sloten vóór de onthulling en alle 249 eenheden waren al verwerkt.Wauw wauw.Een andere iconische 12-cilindermotor is de W12 die voor bijna twee decennia aan Bentley-prestaties heeft gezorgd, waarvan de meest recente de ultra-exclusieve Mulliner Batur-coupé is.Net als de Bacalar dankt de Batur zijn naam ook aan een waterlichaam.Maar in plaats van Mexico koos Bentley voor een ongerept kratermeer in Bali, Indonesië.De Batur presenteert twee belangrijke elementen van de toekomst van Bentley.De eerste is het agressieve ontwerp, althans voor een Bentley.De Batur vormt het toneel voor de karakterlijnen die vanaf 2025 zullen verschijnen en heeft een profiel dat sereen dreigend is.Het is gespierd, ja, maar zonder de voor de hand liggende flex die te zien is op spierauto's voor de massamarkt.De altijd prominente grille zit lager maar staat meer rechtop en wordt geflankeerd door opnieuw ontworpen koplampen.Om de lange en slanke proporties van de Batur te accentueren, begint een opvallende lijn vanaf de grote motorkap en loopt door over de volledige lengte van het koetswerk.Het tweede belangrijke punt is de motor, want dit is een van de laatste keren dat we hem zullen zien.De 729 pk sterke 6,0-liter twin-turbo W12 die de motorruimte van de Batur vult, zal uiteindelijk plaats maken voor batterijpakketten.En het luxemerk schaamde zich er niet voor dat de W12 met pensioen zou gaan om plaats te maken voor een toekomst van hybrides en batterij-elektrische voertuigen.Maar voor nu zullen 18 voorbeelden van de Bentley Batur worden genoten door huidige Mulliner-eigenaren die ongeveer $ 2 miljoen aan kleingeld hadden liggen.Noem het geen comeback, want dat is het niet.Ja, DeLorean is terug, maar alleen in zijn naam en vleugeldeuren, die goed of slecht kunnen zijn, afhankelijk van de menigte.De Alpha5, onthuld door een opnieuw ontworpen DeLorean Motor Company, is een volledig elektrische sportcoupé met vierwielaandrijving die plaats biedt aan vier personen.De Alpha5 is geschreven door Italdesign, een ontwerp- en engineeringstudio, en afgezien van de kenmerkende achterlamellen en drielaagse achterlichten van de iconische DMC-12, heeft de nieuwe auto weinig esthetische overdracht.De Alpha5 is bochtig, terwijl de DMC-12 blokkerig was.De EV is ook veel groter met massieve wielen die bij elkaar passen.En alsof dit echt een nieuw tijdperk is voor DeLorean, werd de Alpha5 gepresenteerd in een donkeroranje tint versus het kenmerkende zilveren roestvrij staal.De specificaties zijn schaars, maar DeLorean zei wel dat de Alpha5 een topsnelheid heeft van 255 mph en dat het bereiken van 60 mph 2,99 seconden duurt (of 4,4 seconden om 88 mph te halen - nudge nudge).De EV zal naar verwachting in 2024 op de markt komen en zal naar verwachting 480 kilometer bereik bieden met een batterijpakket van 100 kWh.Als je geen aandacht hebt besteed aan Kia, zullen meer dan 570 paarden dan eindelijk je hoofd richten op de steeds indrukwekkender wordende line-up van de Zuid-Koreaanse autofabrikant?De EV6 GT, die zijn Noord-Amerikaanse debuut maakt tijdens The Quail, A Motorsports Gathering, is Kia's krachtigste productieauto tot nu toe.En dit is niet alleen een getallenspel op papier: de batterij-elektrische prestatie-crossover is ontworpen om competitief te zijn in de race van 0 naar 60 tegen supercars zoals de Ferrari Roma en Lamborghini Huracan Evo Spyder RWD.Geen grapje.De EV6 GT is voorzien van een tweemotorige e-AWD-aandrijflijn die 576 pk en een direct koppel van 546 lb-ft produceert, waarmee u in 3,4 seconden op 100 km/u aankomt.De topsnelheid is 161 mph.Hoe pakt dit uit tegen de Ferrari en Lambo?Volgens de toonaangevende autotestexperts AMCI, versnelde de Kia de liefhebber en veel, veel duurdere Italianen.Nog steeds opletten?Mooi zo.Omdat de Kia EV6 GT geen one-trick pony in beperkte oplage zal zijn.Hij is niet alleen snel op de weg, maar ook aan de oplader, met de mogelijkheid om binnen 18 minuten een batterijcapaciteit van 80% te bereiken.De prijzen worden later dit jaar bekend gemaakt, wanneer het voertuig in het hele land te koop is.Om zijn 100-jarig jubileum te vieren, was Lincoln het uitgelichte merk op het Pebble Beach Concours d'Elegance.En om de weg naar zijn volgende eeuwfeest te laten zien, debuteerde Lincoln met zijn Model L100 Concept.Met geavanceerde aerodynamische vormgeving en vooruitstrevende technologie, dankt de Model L100 zijn naam en erfgoed aan het 1922 Model L, Lincoln's allereerste productievoertuig.Naast elkaar geplaatst, zijn er geen overeenkomsten tussen de L's.Zelfs de badge is niet hetzelfde.Maar het is een grimmige herinnering aan hoeveel de autowereld in de afgelopen eeuw is veranderd.We hebben nog geen vliegende auto's (zullen we dat ooit doen?), maar ontwerpen, dynamiek, aandrijflijnen, veiligheid en technologie zijn allemaal met grote sprongen vooruitgegaan en aangepast.Bij de L100 ligt de focus op mobiliteit als toevluchtsoord.Het Model L100 is natuurlijk een elektrisch voertuig.Het heeft geen grille, geen stuur en geen frunk.In plaats van dit alles zijn een aerodynamisch, kogelachtig profiel en een interieur ruim genoeg voor vier volwassenen om zich uit te strekken in comfort op loungeniveau.Dankzij de configureerbare cabine kunnen de voorstoelen worden omgeklapt, zodat de inzittenden naar elkaar kunnen kijken.Beschouw de L100 als de beste soort eenzame opsluiting met zijn verantwoorde materialen, enorme raampanelen en rustgevende kleuren.En ondanks de grote schermen die deel uitmaken van de schaakbord-platte middenconsole en digitale vloer (maak je geen zorgen, hij is kogelvrij en stevig), is het interieur licht, luchtig en autonoom.Net als de toekomst van Lincoln, denken ze.Lucid Motors is amper oud genoeg om te lopen, maar het is ook nooit geprobeerd.In plaats daarvan werd het ontluikende luxe EV-bedrijf geboren klaar om te rennen en is het sindsdien niet meer gestopt met sprinten.De Lucid Air behaalde al records voor laadsnelheid, bereik en rondetijden en vormt een indrukwekkend platform voor verdere prestaties.En het was bij The Quail dat Lucid Sapphire introduceerde, een nieuw submerk van supercar-proporties, en de nieuwe koning van 's werelds machtigste sedankroon.De ultra-high-performance aandrijflijn van de Lucid Air Sapphire bestaat uit drie elektromotoren - een primeur voor het bedrijf - die in eigen huis zijn ontwikkeld.Het hele batterijsysteem is geüpgraded voor een hoger vermogen en de achteraandrijfeenheid met twee motoren is voorzien van nieuwe warmte- en koelingstechnologieën en een verbeterde thermische logica.Dus, wat krijg je met drie motoren versus twee?Meer dan 1.200 pk, wat de eigen Lucid Air Grand Touring Performance van het merk en zijn aanbod van 1.050 pk naar de tweede plaats duwt.De Sapphire bereikt 60 mph in minder dan twee seconden, heeft een standtijd van een kwart mijl onder de negen en een topsnelheid van 200 mph.Jeej.Het bereik is net zo hoog met een geschatte 400-plus mijl op een enkele lading.Hoewel dat het bereik van 516 mijl van de Lucid Air Grand Touring niet zal verslaan, is het zeker niets om naar te niezen.Ook het comfort en de bruikbaarheid worden niet aangetast - u zult nog steeds veel beenruimte en bagageruimte vinden.Reserveringsboeken zijn geopend voor de Air Sapphire in beperkte oplage.Vanaf $ 249.000 zullen de leveringen naar verwachting volgend jaar beginnen.Doet het leven kunst na of imiteert kunst het leven?In het geval van de McLaren Solus GT is de filosofische invalshoek een beetje van beide.De productieauto voor het circuit is geïnspireerd op de videogame-tegenhanger van Gran Turismo Sport.En de IRL-versie is niet minder een motorsportmonster.De Solus GT is uitgerust met een atmosferische 5,2-liter V10 gekoppeld aan een zeventraps sequentiële raceversnellingsbak.De aandrijflijn levert meer dan 829 pk en 479 lb-ft koppel voor een voertuig dat minder dan 2.205 pond droog weegt en meer dan 2.645 pond downforce heeft.De Solus GT heeft een geschatte acceleratietijd van 0 tot 100 km/u van 2,5 seconden, een topsnelheid van meer dan 200 km/u en waarschijnlijk de snelste rondetijden van alle McLarens die niet officieel in een raceklasse zitten.Met een verschuifbare overkapping die lijkt op een jet, heeft de Solus GT een gesloten cockpit in Formule 1-stijl met een enkele stoel om je Gran Turismo-dromen waar te maken.Maar dan op een echt circuit.Er zullen er slechts 25 worden gebouwd en de eerste leveringen starten volgend jaar.En ja, ze zijn allemaal geclaimd.Het debuut van Range Rover in Monterey Car Week omvatte een huis samen met het voertuig.De 2023 SV Carmel-editie is een klein, Noord-Amerikaans model met een productielimiet van 17. De startprijs is $ 345.000.De speciale Rover heeft een ontwerp met lange wielbasis en is uitgevoerd in de vierzits SV Signature Suite-configuratie en is uitgerust met Liberty Blue-voorstoelen in combinatie met Caraway-contrasterende achterstoelen.De volledig beladen cabine is verder versierd met op maat gemaakte borduursels en treeplanken.Het exterieur is gecoat in Satin Bronze, een kleur die ook terugkomt op de inzetstukken van de 23-inch wielen met een Dark Grey Gloss-afwerking.De Carmel Edition SUV wordt alleen te koop aangeboden aan gasten van het Range Rover House, een luxe uitje en merkervaring exclusief voor Range Rover-bezitters.Gelegen in de Carmel Highlands en met uitzicht op het Monterey Bay National Marine Sanctuary, is de retraite de eerste in zijn soort voor het merk in Noord-Amerika.Een deel van de opbrengst voor elk voertuig zal worden geschonken om deze federaal beschermde kustlijn te behouden.Dit artikel stond in de InsideHook-nieuwsbrief.Meld u nu aan.Nieuws, advies en inzichten voor de meest interessante man in de kamer.Meld u aan voor InsideHook om onze beste inhoud elke weekdag in uw inbox te krijgen.Het is gratis.En geweldig.Ontvang InsideHook in uw inbox.Het is gratis.En geweldig.Heb je vragen of feedback?Sla ons opCopyright © 2022 InsideHook.Alle rechten voorbehouden.