Mercedes C63 AMG officieel: 457pk - Autoblog.nl

2022-05-21 20:23:12 By : Ms. Sarah Lin

Auteur: autoblogger , gepost 4 juli 2007 om 02:04 – 166 Reacties

Jawohl, vandaag nog gespot op Schiphol maar nu is het officeel; de nieuwe Mercedes instap-AMG. Er waren laatst al geruchten over een vermogen van 500pk, maar dat was te mooi om waar te zijn. Volgens insiders zou het namelijk gaan om 450 pk en dit blijkt redelijk goed te kloppen, de welbekende 6,2-liter V8 levert 457 pk en 600 Nm koppel!

De sprint naar de 100 km/u gaat daardoor in 4,5 seconden. Dat is 0,7 seconden sneller dan de vorige C-klasse AMG (C55) en 0,3 seconden sneller dan de komende BMW M3…

De C63 AMG heeft een zeventraps automaat, deze heeft drie verschillende standen: Sport, Comfort en Manual. De maximum snelheid is begrensd op 250 km/u.

Aan de buitenkant zien we duidelijk een aantal optische verschillen, waaronder het aangepaste front en de vier dikke chromen uitlaatjes. Ook zit er een diffuser in de achterbumper en ligt de gehele auto zo’n 15mm lager. Standaard is er 18-inch beschikbaar, we raden echter aan om minimaal voor 19-inch te kiezen.

In de races van het Duitse toerwagenkampioenschap DTM behaalt de nieuwe AMG Mercedes-Benz C-Klasse het ene succes na het andere. Nu maakt de straatversie zijn opwachting: de nieuwe C 63 AMG. De 6,3-liter AMG V8-motor levert een vermogen van 336 kW/457 pk en een maximum koppel van 600 Nm, de absolute top in zijn segment. Hiermee accelereert de C 63 AMG van 0-100 km/u in 4,5 seconden. De topsnelheid is afgeregeld op 250 km/u. Met de geheel nieuwe vooras, de snelheidsafhankelijke AMG sportstuurinrichting en het nieuwe ESP met drie standen zorgt het AMG sportonderstel voor rijplezier van het hoogste niveau en uitstekende handling. Het uitgesproken ontwerp, het sportieve interieur, maar ook zijn geschiktheid voor alledaags gebruik maken van de C 63 AMG een unieke auto die topprestaties levert. De levering start begin 2008.

Met de nieuwe C 63 AMG zet Mercedes-AMG GmbH een nieuwe mijlpaal bij het 40-jarig bestaan van de onderneming. Het nieuwe V8-vlaggenschip is de vijfde generatie van de AMG C-Klasse, waarvan de stamboom begon met de C 36 AMG in 1993, de eerste auto die ontstond als resultaat van een joint-venture tussen het toenmalige Daimler-Benz en AMG.

Al op het eerste gezicht maakt de C 63 AMG indruk. De nieuw vormgegeven motorkap met zijn prominente ‘powerdomes’ beschermt de door AMG ontwikkelde 6,3-liter V8-motor, die met zijn cilinderinhoud van 6.208 cm3 goed is voor een vermogen van maar liefst 336 kW/457 pk bij een toerental van 6.800 omw./min. Daarmee zit de C 63 AMG al heel dichtbij de naar schatting 470 pk van de AMG Mercedes-Benz C-Klasse raceauto die in de DTM wordt ingezet. De pk-/gewichtsverhouding is al even gunstig met slechts 3,6 kg per pk. Ook het koppel van de V8-motor kan nagenoeg iedere vergelijking aan.

Het maximum koppel van 600 Nm bij 5.000 omw./min. is de topwaarde in het segment en de koppelkromme is mooi vlak: van 2.000 tot 6.250 omw./min. is er altijd meer dan 500 Nm beschikbaar. Dat zorgt voor een krachtige acceleratie in ieder toerenbereik. V8-motor met volbloed racetechnologie en speciaal uitlaatgeluid

De in 2005 gepresenteerde V8-motor wordt inmiddels in tal van AMG-auto’s toegepast en blinkt uit door zijn volbloed racetechnologie. De verticale plaatsing van de in- en uitlaatkanalen zorgt voor een perfecte stroming van en naar de cilinders. Het inlaatspruitstuk is gemaakt van magnesium en is voorzien van twee ingebouwde gaskleppen. Andere speciale kenmerken van de high-tech-machine zijn de variabele kleptiming, de vierkleppentechnologie met schotelklepstoters, de stevige aluminium krukkast en de TWAS-coating op de contactoppervlakken van de cilinders, die zorgt voor minder weerstand.

De AMG-V8-motor blinkt uit door zijn directe respons en zijn enorme trekkracht. Dankzij de grote cilinderinhoud is het koppel zo’n 30 procent groter dan bij vergelijkbare auto’s in deze klasse. De elektronisch geregelde brandstoftoevoer draagt eveneens bij aan het uitgesproken dynamische karakter en de snelle reactie op het gaspedaal. Met het sportieve AMG geluid, dat werd gecomponeerd tijdens een reeks geavanceerde tests, biedt de krachtige achtcilinder uit Affalterbach de unieke sensatie van een hoogtoerige atmosferische motor, een hoor- en voelbare belevenis bij lage, gemiddelde of hoge toerentallen.

Met het oog op betrouwbaarheid heeft de C 63 AMG een bijzonder efficiënt waterkoelsysteem en grote koelers voor de olie van de motor en de versnellingsbak. Deze koelers, geplaatst achter de grote openingen aan de voorkant van de auto, zorgen ervoor dat de bedrijfstemperatuur niet te hoog oploopt, zelfs onder extreme omstandigheden zoals op een circuit.

Zoals alle AMG topmotoren wordt de AMG 6,3-liter V8-motor gebouwd in de AMG motorenassemblage volgens het traditionele principe ‘één man, één motor’.

Dit betekent dat één technicus volledig verantwoordelijk is voor het met de hand assembleren van een volledige V8-motor volgens de strengste kwaliteitsnormen. Daarvoor staat hij garant met zijn handtekening, die op de AMG motorbadge is ingegraveerd. AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC met tussengasfunctie

De krachtige achtcilindermotor vindt een perfecte partner in de vorm van de AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC transmissie. Met stuurschakeling en drie verschillende standen is de zeventraps automatische transmissie perfect toegespitst op zowel een sportieve rijstijl als een meer comfortabel rijgedrag. De drie verschillende schakelprogramma’s ‘S’ voor sport, ‘C’ voor comfort en ‘M’ voor manual ofte wel handbediend, onderscheiden zich van elkaar door de karakteristiek en de snelheid waarmee wordt geschakeld. Zo wordt er in de S-stand 30 procent sneller geschakeld dan in de C-stand, in de M-stand zelfs 50 procent sneller dan in het C-programma. Het gewenste programma kan met een druk op de knop worden gekozen.

Als eerste AMG auto beschikt de nieuwe C 63 AMG over een tussengasfunctie bij het terugschakelen. Dit versterkt niet alleen de beleving van de bestuurder, het versnelt ook de reactietijd van de motor en komt vooral tot zijn recht wanneer er op een circuit moet worden geremd voor bochten.

Aangepaste vooras met 35 millimeter grotere spoorbreedte De C 63 AMG dankt zijn uitstekende rijeigenschappen aan het AMG sportonderstel en aan de nieuw ontworpen vooras die op drie punten is bevestigd. De stevige constructie van de veren en de gasgevulde schokdempers zorgt voor een optimale wegligging en onderdrukking van ongewenste bewegingen van de carrosserie wanneer bochten vlot worden genomen. De spoorbreedte is 35 millimeter groter, zichtbaar door de bredere wielkasten, en draagt daardoor bij aan minder dynamische wiellast in bochten.

De bevestiging van de wielen aan de vooras is ook aanzienlijk verstevigd, waardoor het sturen een stuk preciezer wordt. Ook de remweg is hierdoor verkort, want zelfs onder hoge belasting reageren de remmen directer.

Door al deze aanpassingen kunnen bochten met de C 63 AMG met aanmerkelijk hogere snelheiden worden genomen. Een grotere torsiestabilisator en nieuwe hoofdlagers zorgen voor nog meer stabiliteit en precisie. Dat is ook merkbaar in de besturing. De snelheidsafhankelijke AMG sportstuurinrichting heeft een stuurverhouding van 13,5 : 1, maar voelt directer aan doordat het zogeheten rolcentrum op de vooras is verplaatst. Ook de stuurkarakteristiek is aangepast.

Niet alleen de vooras, ook de onafhankelijke multilink-ophanging van de achterwielen onderging wijzigingen. De spoorbreedte achter nam toe met twaalf millimeter en het camber werd vergroot voor betere rijeigenschappen in bochten. De aandrijfassen en lagers werden verstevigd.

Het geheel nieuw ontwikkelde AMG sportonderstel combineert uitstekende rijeigenschappen met het comfort voor lange afstanden dat van een Mercedes-Benz mag worden verwacht, waardoor de C 63 AMG de karakteristieke eigenschappen van een echte AMG vertoont.

18-inch lichtmetalen AMG velgen standaard; 19 inch als optie De C 63 AMG is standaard voorzien van nieuwe 18-inch lichtmetalen vijfspaaks AMG velgen. De velgen in de maat 8,0 x 18 voor en 8,5 x 18 achter zijn uitgevoerd in titaniumgrijs. Brede banden in de maat 235/40 R 18 voor en 255/35 R 18 achter zorgen voor uitstekend wegcontact. Voor nog meer dynamiek kan worden gekozen voor de als optie leverbare 19-inch AMG multispaakvelgen. Hier gelden de volgende maten: 8,0 x 19 met 235/35 R 19 banden voor en 9,0 x 19 met 255/30 R 19 banden achter.

Ruim bemeten AMG remsysteem Zelfventilerende en geperforeerde schijfremmen bevinden zich rondom achter de spaken van de AMG velgen. De reminrichting voor heeft schijven van 360 x 36 millimeter met vaste remklauwen en zes zuigers. Op de achterwielen zijn remschijven van 26 millimeter dik en met een doorsnede van 330 millimeter gemonteerd, met remklauwen met vier zuigers. Het AMG remsysteem is uiterst gevoelig en zeer goed bestand tegen fading.

Drietraps ESP met sportfunctie nieuw in de C 63 AMG Het elektronisch stabiliteitsprogramma ESP is speciaal aangepast aan de dynamiek en de prestaties van de C 63 AMG, het eerste AMG model dat is voorzien van drietraps ESP met sportfunctie. Dit systeem biedt drie verschillende standen en is een logische doorontwikkeling van AMG’s ESP-filosofie. De ESP-toets op de middenconsole laat de bestuurder kiezen uit drie standen: ‘ESP ON’, ‘ESP SPORT’ en ‘ESP OFF’. De gekozen stand wordt getoond in het centrale display op het dashboard.

Bij de stand ‘ESP ON’ worden wanneer de auto instabiel wordt, een of meer wielen afgeremd, terwijl de trekkracht van de motor wordt verminderd. Bij het kort indrukken van de ESP-knop wordt de stand ‘ESP SPORT’ geactiveerd. Hierbij grijpt het systeem pas later in bij over- of onderstuur, hetgeen betekent dat de bestuurder van de C 63 AMG kan genieten van veel meer actief rijplezier. De normale ESP-functie wordt weer geactiveerd wanneer het rempedaal wordt ingedrukt.

Het langer vasthouden van de ESP-knop activeert de stand ‘ESP OFF’. Er wordt niet meer ingegrepen bij instabiliteit, waardoor het rijplezier nog verder toeneemt. Deze stand is echter alleen zinvol voor ervaren bestuurders op een afgesloten circuit. Ook bij deze stand wordt de normale werking van ESP weer geactiveerd door het intrappen van het rempedaal.

De tractiecontrole werkt bij alle ESP-standen. Wanneer één van de wielen dreigt door te slippen, wordt het desbetreffende wiel afgeremd om het effect van een mechanisch sperdifferentieel te bereiken. Hierdoor wordt de kracht van de motor optimaal overgebracht op het wegdek.

Carrosserieontwerp markanter dan ooit Niet alleen in technisch opzicht, ook in visuele zin onderscheidt de nieuwe C 63 AMG zich meer dan zijn voorgangers van de standaard C-Klasse. Aan de voorkant springt de nieuwe motorkap met de markante ‘powerdomes’ in het oog, evenals de kenmerkende AMG-grille met een in het midden geplaatste Mercedes-Benz ster en twee lamellen met chromen inzetstukken. De honingraatstructuur van de grille komt terug in de grote luchtinlaten aan de voorkant, die deel uitmaken van de voor AMG typerende carrosseriestyling. De mistlampen met chromen randen hebben hun eigen plaats en benadrukken samen met de verbrede wielkasten de breedte van de auto.

De luchtopeningen aan de zijkant van de voorbumper zijn voor het uitstromen van warme lucht van de oliekoelers. Wanneer de C 63 AMG wordt besteld met de als optie leverbare bi-xenon-koplampen of met het Intelligent Light System, dan zijn de koplampen donker getint.

Krachtige stijlkenmerken aan de zijkant zijn de 18-inch lichtmetalen AMG velgen, de harmonieus geïntegreerde ‘6.3 AMG’ badges op de voorspatborden en de AMG zijskirts. Aan de achterkant vallen de standaard LED-achterlichten op, de AMG achterbumper met zwart diffuser-inzetstuk en drie diffuser-vinnen, alsmede het AMG sportuitlaatsysteem met twee dubbele chromen einddempers. De AMG achterspoiler op de kofferklep zorgt voor minder opwaartse kracht en verbetert de handling en stabiliteit bij hoge snelheden.

AMG interieur met nieuwe sportstoelen en sportstuurwiel Ook in het interieur van de C 63 AMG ligt de nadruk op sportiviteit, met speciale AMG sportstoelen die voor het eerst zijn voorzien van geïntegreerde hoofdsteunen. De stoelen zijn niet alleen nieuw ontworpen, met dwarsgeplaatste verstevigingsbuizen en AMG opschrift, ze hebben ook een verstelbare rugleuning met instelbare zij- en lendensteun. De standaardafwerking is een combinatie van handgemaakt ARTICO-leer en AMG bekleding, naar keuze in het zwart of grijs. Als optie kan het interieur ook worden afgewerkt met zeer hoogwaardig leer in zwart, grijs, of een combinatie van zwart en saharabeige. Het nieuwe driespaaks AMG sportstuurwiel met een diameter van 365 millimeter en een afgevlakte onderkant staat garant voor perfecte besturing. De bovenrand is bekleed met geperforeerd leer; aan het stuur zijn twee zilverkleurige AMG hendels voor de stuurschakeling van de transmissie bevestigd.

AMG hoofdmenu met diverse indicatiefuncties Het karakteristieke AMG instrumentenpaneel is uitgevoerd met nieuw ontworpen meters, specifieke AMG opschriften en een nieuwe weergave in het donker. Opvallende details zijn de schaal van de snelheidsmeter, die tot maar liefst 320 km/u loopt, de AMG opschriften, de rode naalden en het ‘6.3 V8’-logo in de toerenteller. Het AMG hoofdmenu van het centrale display biedt toegang tot diverse indicatiefuncties, waarbij de standen ‘Warm Up’, ‘Set Up’ en ‘RACE’ kunnen worden geactiveerd met behulp van knoppen op het AMG sportstuurwiel. ‘Warm Up’ toont de temperatuur van motorolie en koelvloeistof en ‘Set Up’ verschaft informatie over de actueel geactiveerde stand van het ESP en de schakelmodus ‘S’, ‘C’ of ‘M’. De ‘RACE’-stand biedt toegang tot de RACETIMER, waarmee rondetijden op een circuit kunnen worden gemeten.

Ontwikkeling en ontwerp van de C 63 AMG Het ontwikkelen van een nieuwe auto is een complex proces, en dat geldt zeker voor de nieuwe Mercedes-Benz C 63 AMG, waarvoor de conceptfase al in 2004 begon.

Allereerst ontstond er een digitaal model, waarbij de motor, het koelsysteem, de brandstoftoevoer, de transmissie en de assen werden gekoppeld aan de carrosserie om te testen in hoeverre zo’n auto inderdaad gebouwd zou kunnen worden. In het voorjaar van 2005 werden de eerste modellen in schaal 1:4 vervaardigd op basis van tekeningen en computerbeelden. De eerste test- en ontwikkelingsauto’s ontstonden op basis van het voorgangermodel, de C 55 AMG. Zo konden wezenlijke componenten zoals de aandrijflijn, de remmen en de assen al worden getest. Met behulp van moderne meettechnieken werden elementen zoals de temperatuur van motorolie, koelvloeistof en remschijven in de gaten gehouden. Er werd echter bijvoorbeeld ook gekeken naar de rondetijden op de Nürburgring-Nordschleife en naar speciale manoeuvres, om verschillende asconfiguraties met elkaar te kunnen vergelijken. Tegelijkertijd werd de carrosserie van de C 63 AMG aan uitvoerige aërodynamicatests onderworpen alvorens het uiteindelijke ontwerp werd goedgekeurd.

Nadat in de herfst van 2005 groen licht was gegeven voor het concept, werden de eerste volledige prototypes van de C 63 AMG geproduceerd. Er ontstond ook een digitaal prototype. Dankzij computersimulaties waren de eerste ‘echte’ prototypes al in een vergevorderd stadium toen ze voor het eerst reden. De simulaties hadden betrekking op de voornaamste functies van de auto, zoals handling, motor en aandrijflijn, duurzaamheid van de carrosserie, wielophanging, passieve veiligheid, de thermische eigenschappen van de motor, de prestaties en het verbruik.

Van Affalterbach naar elke klimaatzone op aarde Het uitgebreide ontwikkelings- en testprogramma van de C 63 AMG volgens de strenge eigen normen van AMG begon in de zomer van 2005. In de daaropvolgende periode werden zo’n 20 auto’s vanuit het hoofdkwartier van Mercedes-AMG GmbH in Affalterbach over de hele wereld gezonden om aan tests in elke klimaatzone te worden onderworpen.

Testen, analyseren en optimaliseren, dat is het motto van de AMG specialisten om de gestelde doelen te realiseren. Ook vond er een voortdurende uitwisseling plaats tussen de ontwerp- en ontwikkelingsafdeling, om ervoor te zorgen dat elke benodigde technische wijziging ook werd meegenomen in het ontwerpproces.

Teveel poespas. Het origineel heeft meer balans!

Wat een heerlijke “industriele” look heeft deze auto.

Jammer van de vrachtwagenspiegels, maar het zal vast lekker rijden ;)

Misschien komt dat wel omdat het een rijdende kernreactor is

Erg lelijk. Normale C gaat wel, dit is echt erover. Jammer maar helaas. Misschien naar tuner toe gaan om er een wolf-in-schaapskleren van te maken?

wanneer houdt het op? dikker en dikker vetter en toch sneller maar dan ook nog heftiger prijskaartje toch zijn er altijd liefhebbers voorwie snel niet snel genoeg is………………..

gaaf .Die powerdomes op de motorkap.Wat een geweldig mooie auto.

Sorry ik ben nog steeds niet kapot van, die voriger C-Klasse toont meer Mercedes. En ik begrijpt nog steeds niet waarom die Ster in de gril zit, de Ster hoort op de motorkap te zitten. En idd, de buiten spiegel is net iets te groot.

dit is weer een een echte benz ik vond de vorige c-klasse dus echt de lelijkste ooit dit is weer eens een c-klasse lekker hoekig en groter als de vorige maar idd een ster hoort op de moterkap en deze staat ook wat hoog op zijn pootjes kon nog wel een side skirt onder

Je hoort het mij toch echt zeggen: strakke MB..

Ik zie die foto’s en denk meteen: wat een prachtig ding. Wel héél bruut, die neus.

spreken jullie over de achterkant, is er geen foto van de achterkant :( maar ziet er wel een brute bak uit, in het wit is die ook mooi!

Ja ach, wat Mercedes ook doet, het blijft een strijd tussen BMW M3 en de Audi RS4. Men heeft niet echt intresse in deze C-klasse. Misschien als ring-TAXI haha.

Motor is prima maar voorkant lijkt op de astra en de motorkap op een voorhoofd van een klingon, beetje te.

zijn er geen foto’s van de achterkant?

@Rembo1987 & Jan: ze staan er nu bij!

Dit is toch helemaal NIX.

457 pk mega V8 in een middenklasseauto die er net zo opwindend uitziet als een gepimpte Japanner……………

Schitterend I love it. Heerlijk hoe AMG die Speedshift 7G-tronic nu ook hebben geprogrammeerd om tussengas te geven tijdens het terug schakelen (in essentie de rev-matching techniek)

kvind het maar niks. Vooral die achterkant is volledig uit balans.

Pretding. Doe mij maar RS4, en bier.

beetje te veel ditjes en datjes

en trouwens een heel erg mooi zilver kleurtje.

Tupperwareparty…. Krijg je er een woonwagen bij?

De wedloop naar meer en meer vermogen neemt onverantwoorde proporties aan. Wat voor vermogen moet men straks nog aan de topmodellen van een merk geven, 700-800 pk-…

Dit opbod aan vermogen moet volgens mij op termijn wel lijden naar drastische en tergende ingrepen van de politiek. De constructeurs zijn het op termijn voor zichzelf aan het verknallen vrees ik.

@ Rossi, ik zou duidelijk voor deze kiezen. Ik vind het design erg gewaard maar goed geslaagd, snel maar mercedes kennende toch confortabel om ook de wat langere ritten mee te maken en op het gebied van techniek een vooruitstrevende auto.

Maar ook de gewone C klasses verkopen goed. Door autoweek bekroond met de innovatieprijs (http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6749) en de nieuwe C klasse heeft gewoon een megasprong vooruit gemaakt ten opzichte van de vorige.

komt turbopaultje weer aan om mercedes de grond in te stampen.

Ben 110% BMW man, maar vind dat deze er eigenlijk nog dikker uitziet dan de nieuwe M3

@ David USA, couldn’t agree more! Echt heel dik deze bak. vulgair, over the top, fout, “kamp”, aso name it… EINDELIJK WEER EEN ECHTE BENZ!!!!

Geweldig!! deze M3 & RS4-KILLER

Heerlijk voor al die MB-haters, dat MB toch weer even laat zien dat ze echt wel auto’s kunnen maken

((over een tijdje de 6,2 liter KOMPRESSOR erin? met 510 peekaa, C63 ///AMG black series misschien??))

Geef mij 1 goede reden waarom je de RS4 hiervoor zou laten staan, En daarbij zeg ik dat ik vind dat het betere uiterlijk van de RS4 het aantal minder pk’s compenseert. Deze C63 AMG is niet mooi in balans, Zelfs ik, als a-BMW’er, zou voor de M3 gaan ipv deze C. Ik ben het wel met Turbopaultje eens. Deze auto’s krijgen veel te grote motoren en veel te veel pk’s. Als je zoveel pk wilt, koop je toch een auto die daar een beetje voor gemaakt is. Gewoon en CLK63 AMG Black Series, of iets anders met 63 erop, maar geen middenklasse sedan die je buurman ook heeft met een 2 liter 4 cylinder. In Nederland heb je er sowieso niets aan, als je een wedstrijd zou doen met die zelfde buurman zou jij in C63 AMG als eerste achteraan kunnen sluiten in de file, op weg naar huis.

Bruut! De Audi en BMW krijgen er zeker een goede concurrent bij. Mooi design, lekker grof, en genoeg vermogen om de straatstenen uit de grond te trekken. Ben benieuwd hoe hij qua wegligging gaat presteren, hopelijk niet té comfortabel :D

Trouwens wel grappig dat deze wagen, vergelijkbaar met Audi’s RS4, nu al net zo veel vermogen heeft als een oude RS6

Tghoh, wat moet ik daar nu van vinden, telkens hetzelfde, voorspelbare AMG-sausje, telkens dezelfde 4 uitlaten, velgen, en bodykit. Nee, dit is echt zo’n danig stereotype look dat ik dan nog eerder geneigd ben om voor de RS4 te gaan. (daar de M3 een coupé is)

snel rechtdoor wil wel eens zien als deze een baan op gaat dan haal je deze waarschijnlijk nog in met je gepimpte civic ;)

Wat ik niet snap is dat bezine belachelijk duur is (en steeds duurder wordt) en men het vermogen steeds verder omhoog drukt. Ik zou duizelig worden van de benzinekosten van dergelijke modellen. Ok ik zou ook spontaan geil worden tijdens rijden in dezelfde modellen. Mijn punt is alleen, de shizzle wordt duurder en men bouwt auto’s die nog meer slurpen. Is 200pk niet voldoende voor een dergelijke middenklasser? Er staat hier een C220 CDI Avantgarde (2005) naast het huis en het is geen raceauto maar heeft voldoende vermogen om met het verkeer mee te komen en er eventueel aan voorbij te gaan.

Die vermogen-wedloop is dikke bullshit.

prachtig, het trio is binnenkort weer compleet. Ik wacht met spanning op de vergelijkingstest van de RS4, de M3 en de C63AMG. Wanneer testen jullie ze???

De voorbumper heeft wat weg van de bumper van de RS4 met die kieuwen aan de zijkant.

@Marex: ja, dat is waar, maar dan toch alleen als die gepimpte civic met die Johnny aan het stuur volgas geeft en de eigenaar van de C63AMG ofwel slaapt, stilstaat, ofwel praktisch geen benzine meer heeft en dus gewoon zéér traag gaat.

Wel grappig dat die Johnny’s denken dat ze sneller zijn dan een veel zwaardere wagen(motorisch, niet gewicht) als ze hem kunnen voorbijsteken. Wat zijn ze dan blij zeg.

Ik vond Mercedes altijd een ouwe lullenmerk, maar de nieuwste ontwerpen (waaronder de nieuwe C) vind ik erg fraai! Deze AMG is fucked up bruut.

Ik verslik me zo’n beetje in mijn koffie. Wat een enorm bruut apparaat! M3-RS4-C63 test binnenkort hier?

Meestal is een oude Mercedes een schorembak maar met dit model heeft Mercedes zichzelf overtroffen, de aso’s hoeven nu niet eerst 3 jaar te wachten voor ze er kunnen rijden.

Toch denk ik dat de M3 niet heel veel te vrezen heeft. Ze spreken beiden een ander publiek aan.

“klasse AMG (C55) en 0,3 seconden sneller dan de komende BMW M3…”

Dat word denk ik een klassieke fotorace?

Nou we weten waar deze AMG voor staat: Abnormaal Monsterlijk Gruwelijk

Ik vind vooral die twee ‘kieuwen’ aan de zijkant van de voorbumper echt niet om aan te zien. Dat hebben ze bij de AMG versie van de CL ook al toegepast…. straalt niet echt klasse uit… tikkeltje ordinair? Verder vind ik hem best ok, maar meer ook niet.

Voordat we weer beginnen met MB, Audi, BMW, etc. is beter stel ik voor dat je eens in de nieuwe C-klasse gaat zitten en dan in een Audi A4. Dan weet je wie de beste interieurs maakt namelijk Audi. De nieuwe C is echt goedkoop van binnen met veel te veel plastic. BTW wat weegt deze bak eigenlijk?

Die voorbumper is idd echt niet om aan te zien…tsss. Als je ‘m wilt hebben moet je dus daarna nodig langs Brabus of Carlsson voor een nieuwe bumper. Wel leuk is wat ze hebben gedaan met de voorste lichtunits, een effect dat ze bozer doet kijken – geslaagd!

bes wel dissende auto, van de voorkant

Gewicht: C AMG 1730kg, BMW M3 1580kg en RS4 1680kg, dus die 0.3 sec is theoretisch. Typisch Mercedes, veel te zwaar…

die neus is een beetje te druk, het mooie van de nieuwe c-klasse is juist die neus, maar er is teveel bijgeplakt, jammer. verder natuurlijk supervette bak, geluid moet ook fijn zijn :)

Bestaat er een stereotyp profiel van een C63 AMG-koper?

Hij/zij moet wel erg jong zijn om de look van opgeplakte tuningelementen graag te zien. Anderzijds moet hij over een serieus spaarpotje beschikken…

Wie in ’s hemelsnaam koopt dan zo een “aufgemotzte” en peperdure auto vraag ik mij af?

Echt een onwijs mooie bak! ik heb vorige week met een C220 CDI gereden, en het rijd echt onwijs goed. En het interieur ziet er keurig en netjes opgeruimd uit, en de materialen zien en voelen goed aan, van goede kwaliteit. En @ JH; Het interieur van de C-klasse is in mijn ogen van hogere klasse dan van een A4.

IK hoop dat MB het onderstel bij de 63AMG wat stijver maakt dan normaal

heerlijke auto! perfecte combinatie van sportief en ‘ingetogen’ design. de mistlampen naast de luchtgaten staan hem erg goed, dit met de brede spatborden en die powerdomes op de motorkap, maakt het tot een zeer stoere voorpartij. ook de achterkant is in mijn ogen zeer geslaagd, mooie dikke bumper met aggresief ogende diffusor. doe daar nog een 4-tal dikke chrome uitlaatjes bij… en hij is helemaal af. en met 457PK zal hij best vooruit te branden zijn en laat hij zijn concurentie (voorlopig) nog achter zich liggen. ik ben zeer benieuwd naar de combi en de prijs.

hier trouwens nog een foto van de sportieve sofa’s:

of ik voor dit model zou gaan?

mwah dat weet ik nog niet. de BMW valt voor mij sowieso af vanwege zijn wat ordinaire uiterlijk, en de RS4 is al wat verouderd. dan blijven dus de Lexus IS-F en deze C63 over…..mmm… moeilijk!

o wacht ik weet het al; ik ga voor de komende Alfa 159 GTA met een ronkende maseratie V8!

omg…zo zie je maar weer hoe divers mijn smaak is…. zat ik gewoon te twijfelen tussen een duitser, italiaan en een jap :rol:

Wat mij betreft mag de belgische belastingsdienst eens beseffen dat er autos bestaan met véél méér dan 211pk (ja écht waar!? Duh). Nu kost een ford focuST evenveel in BIV als dit monstertje, das niet eerlijk. De harde werker word hard belast als ie een redelijk sportieve auto wil, voor de rijkeluis maakt het niet uit of zn auto 230, 457 of 1002pk heeft…

Tegenvallend. Teveel details die de auto niet nodigheeft. Wat doen die twee zielige SLK-ribbeltjes bijvoorbeeld op de motorkap? Ik zie geen enkel functioneel nut. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de kieuwen in zijkant van de voorbumper. De kleur is wel goed. Voor mij kan enkel een zeer gefocuste Black Series het misschien nog redden, vooralsnog is mijn dikke Duitse sedans top 3:

Bij “sportieve” MB’s zit de ster altijd in de grill, en nooit op de motorkap.

Euh…ik denk niet dat de nieuwe C AMG sneller is dan de nieuwe M3. Waarom? kijk maar eens naar de kg/pk’s. M3 3.76kg/pk, AMG C 3.79kg/pk en RS4 4kg/pk. Het is mij te gemakkelijk om gewoon veel pk’s in een auto te stoppen zonder op het gewicht te letten en 150kg is gewoon teveel in deze klasse…

@ solstice Is het niet officieel dat een sedan 4 deuren heeft, de m3 is alleen nog maar bekend gemaakt als coupé dus geen sedan

@foddo: you got me… dikke Duitse middenklassers dan maar? Of gewoon dikke Duitsers? Nu je ’t erover hebt, ik heb bij de RS4 de voorkeur voor de Avant.. ;-)

Echt heel mooi :geil: … prachtig, die mogen ze wel eens voor mijn huis parkeren ;-)

Jammer van die 4 overdreven uitlaten. Verder is ie zeer mooi!

Het is toch een mercedes? Waar is dan de stijl?

Ik vind die voorbumper een beetje teveel van het goede, lijkt wel zo’n Importstyle exemplaar voorop je Honda Civic…

Een beetje jammer, maar wel een woeste wagen ;-)

Lopen die kneuzen van BMW weer achter de feiten aan.

Met deze Merc rij je met één pink aan het stuur elke BMW het snot voor de ogen.

Pfoehhh, toch nog een heleboel kleine pikkies die gecompenseerd moeten worden hier.

@karaya: totdat er een bocht opdoemt… ;-) Een grotere/dikkere pik betekent niet per definitie betere sex, toch? ;-)

Vraag het je vrouw/vriendin. ;)

1. IS-F 2. C 63 AMG 3. RS4 4. LOGAN RS 5. LADA RS 6. M3

Wat ik maar wil zeggen, vermogen en uiterlijk vertoon is niet alles. BMW loopt absoluut niet achter de feiten aan enkel omdat de Benz meer vermogen heeft. Hij heeft dat extra vermogen nodig alleen al om het extra gewicht te compenseren. Bovendien blijft het uiteindelijke ook nog ’s zo dat een auto (welke dan ook) zo capabel is als de man/vrouw achter het stuur…

Wat is het nut van 19 inch velgen?????

dat van die 0.3 sec komt omdat bmw meer duim heeft, 1 duim minder en de M3 zegt baai baai mercedes. ivv alle technische kleintjes ook bekijken wat veel verschil kan maken.

Ooh jullie zijn toch echt zo’n goede site, we vragen direct foto’s (om, als we eerlijk toegeven te lui zijn de titel even in google afbeeldingen te plakken) maar direct staan hier foto’s! Bedankt autoblogger, ik heb jullie site ook trouwens bovenaan in mijn Igoogle staan :-)

Een Supercar !!! En met dat extra koppel zie ik hem de M3 wel voorblijven

Een onooglijk en opzichtig ding, niet mooi wat mij betreft. Al die sleuven, ribben, randjes, domes. Domme dingen zijn het :) Net als de 997 gt2 :(

Interieur zo wat sportiever mogen maaaaaaaaar dikke auto!

@karaya, kan wel zien dat je er geen jota van snapt. Met dit soort auto’s gaat het om het totaalplaatje. PK’s alleen zijn niet zaligmakend, ook gewicht, besturing en onderstelafstemming zijn erg belangrijk en daar scoort een M3 juist als de beste. Alleen pubers, kampers en allo’s kijken enkel naar PK’s.

Eindelijk weer een mooie mercedes! Ik heb het over het algemeen niet zo op Mercedes (en BMW), maar deze is toch wel mooi (zelfde overkwam me met de M3). Ik ga overigens toch voor de Lexus IS-F (Beetje merkentrouw)

o ja; AMG= A = Aufrecht Hans-Werner Aufrecht M = Melcher Erhard Melcher G = Großaspach Großaspach is de Geboorteplaats van Aufrecht

mmmh zal iemand nou nog een E63 AMG kopen als dit sneller en nieuwer is? Zelfs de S 63 AMG heeft het heel moeilijk om bij te houden. Ach ja, dan moet je de 65 AMG maar nemen zullen ze bij AMG denken

vet vet vet vet, ik vind MB nooit zo mooi… dit is toch wel erg geslaagd, mooier dan de nieuwe m3 denk ik

Hoi Kerels, De commentaren op de vrachtwagenspiegels ….! Dit vloeit voort uit de laatste Europese wetgevening waarop Mercedes-Benz nu reeds inspeelt. De competie volgt, wet is wet. By the way, over die (te veel) vermogens…. De klant heeft toch altijd gelijk, niet? Wij vragen, zij draaien….:)

De normale C-klasse ziet er best braaf uit maar dit ziet er toch wel veel beter uit. Ook het verschil met het amg pakket en de ‘echte’ amg wordt zo beter zichtbaar. Iets wat wel belangrijk is als je een dikke 100K aan een C-klasse uitgeeft.Exacte prijs is zeker nog niet beschikbaar? Ben eigenlijk benieuwd( wat S AMG) al zei of de C 63 AMG de duurdere AMG’s overtreft, bedoel 457pk in een C-klasse!

Wat een schoonheid! BMW M3? Eat your Heart out:P

Persoonlijk vind ik dit design mooier dan de RS4, welke in mijn ogen geen echte eigen identiteit heeft. Zet voor de gein een RS4 maar eens naast een passat dan snap je wat ik bedoel. Daarnaast zoals je zei al minder vermogen en wat conservatiever op het gebied van uitrusting en electronica.

Prachtig kleurtje, vooral met deze velgen, donkere koplampen en getint schuifdak. Zou hier een versie beschikbaar zijn met panorama dak? Want dat lijkt mij helemaal de bom.

Tsja, het blijft een mercedes he…

echt gruwelijk gedaan door amg en mercedes

Het blijft inderdaad een Mercedes, lijkt mij logisch ook. Een SLR is ook maar een Mercedes toch, net zoals de 190E 1.8 niet waar?

Die voorkant ziet er heerlijk agressief uit, maar die achterkant oogt dan weer zo schaapachtig. Die hadden ze van mij wel wat stoerder mogen maken…

Ik heb deze auto gisteren gezien…Hmmmzz.. Zo bijzonder zag ie op straat er niet uit. Wel de 4 ovale uitlaatpijpen.

Heb ik een AMG kit gezien?

Ik snap niet waar die mensen zo van onder de indruk zijn. Ze pakken gewoon hun 63AMG motor die downtunen en stoppen ze in een c-classe en opeens is het een M3 killer/rs4 killer. Ik denk (weet eingelijk wel zeker) dat deze auto de minste van de 3 wordt. Mercedes is alleen goed in pk’s daar houd het eigenlijk ook wel weer mee op. Hoeveel C55 amg zie je nou rijden op de weg ? bijna niet naja die had ook meer pk’s dan een m3.

Dit is echt weer zo een ”ik heb geen verstand van auto’s dus ik koop degene met de meeste pk’s” auto.

Zoals jullie wel uit deze tekst kunnen opmerken vind ik echt niks maar dan ook niks Speciaal of killer aan deze auto. Het meest onder de indruk ben ik tot nu toe van de RS4 die heeft het tot nu toe allemaal waargemaakt. Nu nog wachten op de nieuwe m3 en c63 amg alhoewel deze alvast afvalt.

Geef mij een 63 amg motor en een c-classe en de volgende dag heb ik een c63 amg voor je in elkaar gezet. poeh poeh wat een prestatie.

Wat ik ook niet snap is dat het bij bmw zo lang duurt voordat een m3 m5 of m6 op de markt komt en bij mercedes de amg’s als malle lijken uit te komen. het lijkt wel of er elke maand een nieuwe bij komt. BMW zorgt dat hun auto een op en top race sport wagen is en bij mercedes is het gewoon weer een taxi met een snelle motor.

Waarom zou je geen verstand van auto’s hebben als je deze koopt? Het is maar net waar je waarde aan hecht of je een deze clk, een RS4, of een m3 koopt. Niet iedereen valt op dezelfde eigenschappen tenslotte;)

zo bedoelde ik het ook niet, ik wou daarmee gewoon even extra bevestigen dat deze auto niks voor mij is. Om mijn verhaal kort te maken zal ik gepast afsluiten:

RS4, C63 AMG, M3. Het maakt niet uit wat je koopt. Kraak de andere niet af.

Als je er maar gelukkig mee bent!

@Sugarfree: een 997 gt2 dom noemen? Ongelooflijk. Hoe kan je een icoon als de gt2, nota bene de überporsche naast de gt dom noemen. Jij bent blijkbaar ook geen groot licht. Overigens, een M-B, vergelijk je niet met een Porsche.

sh*t hee wat een dikke stoelen zitten in dat ding.. doe mij er ook een paar van!

510 peekaa’s in de C63 ///AMG. wanneer hij weer vernieuwd wordt???

Kompressortje erop en klaar is kees…

@ Marex: Je lult uit je nek. Geef mij een 3-serie en een V8 van de M-devisie en ik heb de volgende dag een M3 voor je, en hetzelfde geld voor de Audi RS4. Dus die achterlijke uitspraak slaat al nergens op.

Dan geef je zelf aan dat je pas een uitspraak over een wagen kunt doen nadat deze zich al dan niet bewezen heeft. Om dezelfde alinea te concluderen met de uitspraak dat de C63 AMG nu afvalt voor jou. Weer een uitspraak die kant noch wal raakt.

Mercedes alleen maar goed in pk’s? Volgens mij niet, Mercedes heeft een auto gebouwd die gruwelijk snel is, zeer redelijk op de weg ligt en ook nog eens comfortabel is. Vooral dat laatste is erg handig, aangezien maar weinig van dit soort auto’s ooit een voet (of wiel) op het circuit zullen zetten.

En het feit dat Mercedes AMG’s nu als paddestoelen uit de grond schieten is erg simpel te verklaren. Zo simpel zelfs, dat ik verwacht dat zelfs jij dat wel kan beredeneren, als je maar hard genoeg je best doet…

ze schieten als paddestoelen uit de grond omdat er veel nieuwe modellen bij gekomen zijn. Dat weet ik. Maar dat bedoel ik er niet mee. Ze zijn altijd zo snel klaar met een AMG model. Ik bedoel de C-classe is net uit. En bam meteen ff daarna is er een C63 amg. En bij bmw duurt het zo F***** lang. Ik weet ook wel dat een beetje overdrijf natuurlijk in mn uitspreken maar ik irriteer me aan uitspraken van mensen zoals meesterwerk en SUPER auto. Ik denk gewoon dat een rs4 of m3 met VEEEEEEL meer aandacht is gemaakt dan een AMG auto. Dat denk ik oprecht.

Zo snel gaat het ook niet Marex. Ik heb december 2004 het model van deze C-AMG gezien en nu, 2.5 jaar later, is hij op de markt. Dus 2.5 jaar is niet zo snel. De BMW duurt langer omdat ze ook een nieuwe motor ontwikkeld hebben terwijl de 8-cilinder van deze C-AMG al ontwikkeld was

@Marex: misschien moet jij de bovenstaande tekst dan nog maar eens lezen.Die “ff derna” is al bijna 3 jaar geleden ondertussen…

Barry330d schreef: Alleen pubers, kampers en allo’s kijken enkel naar PK’s.

Lieve Barry, dat zijn nu precies de doelgroepen die warmlopen voor BMW.

Een CLK krijgt 481pk en 630nm en weegt wat minder. Toch apart. De C klasse is iig geslaagd!

@Karaya: “Lieve Barry, dat zijn nu precies de doelgroepen die warmlopen voor BMW.”

Beste Karaya, alleen afgunst schrijft zoiets, ik kan ook schrijven dat de meeste Roma met een Mercedes rijden om hun caravan te trekken, en dat de meeste Taxi’s Mercedessen zijn, alsook de boeren rijden het vaakst met Mercedes, maar toch, heb ook ik getwijfeld tss Mercedes en BMW. Ik behoor tot geen van bovengenoemde doelgroepen, zelfs niet die van BMW die jij opnoemde.

Het hangt ervan af, wat je zelf het mooiste vindt en wat er het beste rijdt naar je eigen mening. Ikzelf vind het gat van de nieuwe C-klasse te dik, hij heeft een beetje cellulitis. Deze C63AMG is super, omdat hij super is, point final.

woow! Dat ziet er pas STOER uit…ongekend mooii! geweldige velgen met de mooie lak. Mercedes moet alleen oppassen dat ze niet TE over de top gaan. Maar dit ziet er mooi uit. Hier kan BMW nog een puntje aan zuigen:) al hoewel BMW ook niet een van de lelijkste is;)

een agressiever bodykit kan je er niet onder krijgen volgens mij! wat een gave uitstraling heeft ‘ie van de voorkant. Alleen de achterkant…… dat blijft nog steeds een japanner…

Dus hiermee weten we gelijk dat de… nog steeds onbekende AMG op de site http://www.mercedes-amg.com geen C63 AMG is anders hadden ze dat wel laten zien, toch?

@slk55 amg: Maserati V8? Ik dacht dat ze toch voor de Ferrari V8 gingen voor de 159 GTA?

In ieder geval ze zijn wel al bezig met produceren van V8 motoren in Maranello.

Ziet er respectvol uit al kan ik maar niet wennen aan de achterkant. Te Japans en in dit geval te druk. Maar in het algemeen wel weer een Mercedes- Benz. (Toch blijft die RS4 mijn favoriet!)

1 zin: holy shit :P, alleen de achterkant is wat druk

Deze stijl doet me echt denken aan de 190 evolution. Gewoon niet naar de anderen de zien en een superbrute auto maken. Alleen raar dat die met zo een cilinderinhoud zoveel toeren moet maken om dat te vermogen te bekomen. Het koppel is natuurlijk wel lekker. Een sublieme motor als je naar de specs kijkt, grote cilinderinhoud, hoge toerentallen en een superkoppel.

Ik stoor mij wel aan het feit dat er hier heel wat kerels bezig zijn over het weggedrag van de M3 en de C63 AMG, terwijl van beide nog helemaal geen test is verschenen. Ik zou dus zwijgen en wachten tot ze tegen elkaar worden gezet. En ik ben al van één ding zeker, de C63 is bijna zeker de beste allrounder.

de V8 van de M3 is in feite een v10 met twee cilinders minder…. in de basis is dat dus ook een gevalletje van “het jezelf makkelijk maken”. Alleen is er qua electronica wel veel aan de motor gedaan waardoor de V8 van de M3 efficiënter is dan de v10 van de m5/m6.

Deze v8 van Mercedes is ook niet zomaar teruggetuned naar 457pk en dat was het…. kijk eens naar de koppelkromme… meer dan 500Nm tussen 2000 en 6250 toeren…. dat is echt wel erg veel (en dus behoorlijk geavanceerd) voor een atmosferische motor, maar goed de motor is ook wel groot. Deze c63 zal in een rechte lijn dan ook behoorlijk wat sneller zijn dan de M3 (die tenslotte ook “maar tussen 340Nm en 400 Nm zit op hetzelfde toerenbereik).

Dat is niet zozeer een teken van superioriteit, maar van een andere filosofie. De M3 is meer gericht op bochtenwerk en rondjes op het circuit, de C63 meer op overmacht (in comfort) op de Autobahn. De RS4 zit er een beetje tussenin….. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Lexus IS-F in deze “driehoeksverhouding” past en wat die auto aan het spectrum gaat toevoegen….

@thomas: op de AMG site staat nu dan ook de C63 AMG in vol ornaat aan het eind van het filmpje

AHA! Na het zien van deze foto´s begrijp ik eindelijk wat ik altijd niet vond kloppen bij een Mercedes AMG!

Het is gewoon AMG. Een Mercedes op zich is een mooie auto. Niet voor het wat jongere publiek maar meer voor de wat oudere generatie. Maar stop het niet in een trainingspak, want dat staat gewoon niet.

Zie het zo, JP Balkenende in een pantalon en colbert staat…….oké, wacht even. Verkeerd voorbeeld.

Bijv. minister Donner. Een degelijke man die er netjes uitziet in zijn 3 delig pak. Zet diezelfde minister Donner in een trainingspak en het beeld klopt gewoon niet.

Zo ook bij een Meredes, oubollig design met een trainigspak dat gaat gewoon niet samen.

Oh ja, de meeste mensen die hier deze auto afkraken rijden zelf in een corsa of escort van ’92? Zielig

Inderdaad! Dat vind ik ook!

Jullie ´92 Escort en ´92 Corsa rijdende negatievelingen!

Moet je in een Murcielago rijden om AMG te bekritiseren, als dat zo zijn dan zou autoblog niet bestaan.

Hoe gek het ook klinkt is AMG niet eens een concurrent van M GmbH, het zijn emoties die van doorslaggevend belang zijn. Iemand met M feelings zal hoogstwaarschijnlijk niet kiezen voor AMG. Ze zijn in hetzelfde segment maar de positionering is gewoon anders. Kijk maar naar de USP van M tegenover AMG. Deze 2 spelen in op net wat andere wensen van de consumenten. Het zijn geen staafmixers die je enkel op functionaliteit kan vergelijken. Een auto is een statussymbool en de weerspiegeling van jouw persoon, yes het is een en al imago.

Wat ik duidelijk wil maken; het zijn niet de technische specificaties die van levensbelang zijn. Want daar ontlopen RS AMG en M elkaar nauwelijks. Andere criteriapunten zijn bijvoorbeeld: Gebruiksvriendelijkheid, snelheidsbeleving, vormgeving, betrokkenheid tot het merk, leeftijd, imago/uitsraling en niet te vergeten: wat denken mijn vriendjes ervan?

@ Thomas, Het was wel de C 63 AMG, kijk nu maar eens op de site. het is nu bekend en er staat de c63 AMG

@ 666 Het is tijd om een groot misverstand recht te zetten. Misschien kwam mijn opmerking over de gt2 wat gek over, maar wat ik alleen maar bedoelde, was dat ik de overdreven hoeveelheid lucht-/koelgaten op het bodywork van de gt2 lelijk vind.

Verder gaat natuurlijk (terecht) elke vergelijking tussen MB en Porsche mank. Gelijk heb je. Porsche’s zijn en blijven übersportwagens, zeker een gt2!

ik geeft toe het is geen lelijke auto maar om te zeggen gruwelijk mooi en fantastisch dat zijn uitspreken van een fanboy want zo speciaal is deze echt niet in mijn ogen kwa styling. Ik ben dan wel een BMW fan maar ik vind veel modellen van mercedes ook heel mooi zoals de nieuwe s-class en de CLS en de GL :) maar de nieuwe c classe die ik al een paar keer heb gezien vind ik echt niet een speciale auto om te zien.

Afgunst? Eerder medelijden, heb je van je zuurverdiende centjes een nieuwe BMW gekocht, blijkt de eerste de beste pooier in precies dezelfde auto rond te rijden.

Mercedes is trouwens ook mijn merk niet, toch zijn mercedes-fans op dit forum een stuk prettiger in de omgang.

sorry hoor maar t s wel weinig pk voor 6,2 liter motor, dat zou BMW beter kunnen

@Sugarfree: excuses aanvaard, en sorry dat ik je zo aanviel, niet persoonlijk bedoeld. Ik kookte eventjes over.

Mensen mensen toch, wat lopen jullie deze auto af te kraken. Ik vind dat die een geweldige uitstraling heeft voor een AMG. Het is gewoon een strakke auto. Er kan hier en daar inderdaad altijd wat beter, maar bij welke auto is dat niet zo? Ik blijf het zeggen, “over smaak valt gewoon niet te twisten” dus probeer die voor jezelf te houden en ga technisch op in.

“V8-motor met volbloed racetechnologie en speciaal uitlaatgeluid” Dat dit er staat kan ik gewoon niet geloven. Hoe durven ze dat neer te zetten. wat is er zo “racy” aan een laagroerige 6.2L met maar 457pk!! Dat is nog geen 74pk/L. Je zal je wel kunnen voorstellen wat BMW Motorsport met 6.2liter doet!

Die vergelijking met de M3 coupe is ook niet op zijn plaats. Want dat is gewoon iets heel anders. Evenals de RS4. Ze spreken gewoon hele andere groep mensen aan. Iemand die een echte sportauto zoekt voor op de weg en circuit gaat natuurlijk zonder nadenken voor de RWD M3. Het zal mij ook niet verbazen dat de M3 het meest gaat verkopen.

Zo laagtoerig is hij toch niet? @ CSL

In de E levert hij topvermogen op 6800 toeren.

Zozo dit wordt weer eens een goeie test tussen de C63 , M3 , RS4 ben nog benieuwd wanneer die van Lexus aankomt de IS-F dan staan ze allemaal op een rijtje voor een test. :)

Wat is dat toch met auto’s tegenwoordig? 400 500 600 PK! Vroeger was je met 100 PK al blij !! waar eindigt dit! Wel cool, hoe meer hoe beter ! :-)

@Karaya: ik vroeg waar je mee reed, niet de wagen die de hele tijd bij de dealer staat om te laten herstellen. LOL

Je hebt blijkbaar niet alleen de smaak van een proleet maar ook dito humor.

Ik vind het gewoon een pracht-machine,al moet ik even wennen aan het nieuwe dashbord… En gelukkig hebben ze de schermen ook verbreed,dus alle 200 K’s met AMG-kit halen we er ook direct weer uit.

(ff tussendoor) filmpje over een typische BMW-eigenaar: http://www.autojunk.nl/clips/view/131726 .

als het toch om MB * BMW gaat…

@Karaya: sorry, blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.

Om me te kunnen raken moet je me wel kunnen bijhouden, dat red je niet in een 318 “M”.

Hoe bevalt de 166 3.0? Ik vind het verbruik wel erg aan de hoge kant voor wat je aan absolute prestaties terug krijgt. Ter vergelijking; een M3 met 343 pk is zelfs zuiniger, klopt dat?

Ooit een Alfa? Ik denk het niet, maar een 166 never nooit. Vind het maar een ouwe lullen bak, hoe oud ben je trouwens?

Hij is inderdaad erg dorstig en hij kan de vergelijking met de huidige zescylinders van BMW zeker niet doorstaan. Hij klinkt echter fantastisch, zo goed dat mijn compagnon, een verstokte BMW fan die zo’n beetje alle BMW’s heeft gereden, spontaan zij dat de Alfa nog mooier klonk dan de zes-in-lijn van BMW. Clarkson had het zelfs over engeltjes die z’n ziel aan het likken waren of zoiets. De auto heeft gewoon iets, iets ondefinieerbaars die je in welke andere auto dan ook niet zal terugvinden. Hij geeft je een goed gevoel.

En de 166 een ouwelullenbak? Misschien wel, maar ik hou wel van een beetje understatement. Ik ben overigens 35.

beetje retro look, helaas is retro bij MB verbonden met lelijke kamp auto’s, die grille is echt terug bij af. Niet mijn smaak.

Hoe gek het ook klinkt mag het verbruik niet al te doorslaggevend zijn voor een autofanaat (lees:hooligan). Het is maar net hoe groot de liefde is. Ik ben een student van 22. Ik weiger gewoon om mijn e34 535i te verkopen, koste wat het kost. Elke keer wanneer ik vol vermogen aanspreek bezorgt het me een glimp op me kop. Ik rijd er ook regelmatig 1 op 7 mee. Ik heb de 535i badge achterop verwijderd, compleet standaart met nog de originele wielen onder. Het is ook zo leuk om VR6jes te verrassen.

Mijn auto is totaal niet in verhouding tot mijn leeftijd, ik kan het me niet voorstellen maar; misschien hebben we toch wat gemeen?

Dat denk ik wel, zeker omdat jij je 535 orgineel hebt gehouden. En er is niets leuker dan een boyracer eruit te trekken met een ouwelullenbak. ;)

@Mpower Ik heb eventueel nog een nette E34 540i voor je staan met ongeveer 300pk. Die is zelfs zuiniger dat de 535i

Een 540i is natuurlijk helemaal ok, maar ik blijf (voorlopig) zweren bij handschakel, puur voor het gevoel. Een 540i heb je niet in handschakel, erg jammer.

Hey Mercedes begint een beetje voorbeeld te nemen van Amerikanen he? Een heel groot motor met een te lage PK voor dat vormaat van de motor. 6.2L Motor met 457 PK? Advies voor Mercedes: Concentreer je op de luxheid en niet op de performance. Mercedes is een auto voor rijke personen die comfort willen rijden, niet voor mensen die 330km/u willen gaan rijden.

@Mpower de 540i heeft een 6bak.

@Bob: Niet gehinderd door enige kennis zaken?

Deze motor levert in de S63 en CL63 550Pk. Dat ie ge-downtuned is in deze C-Klasse heeft vast iets met marketing en positionering te maken, en misschien ook technisch i.v.m. onderstel o.i.d.

Argumenten dat deze motor niet geschikt zou zijn want te groot zijn ook niet echt relevant. Hij is namelijk lichter dan al zijn voorgangers (C55, C32, C43, C36) en daarmee dus beter dan zijn voorgangers.

Dat ze in alle AMG modellen dezelfde motor plempen is misschien wat gemakszuchtig. Aan de andere kant is het wel een hele prettige motor om in je Mercedes te hebben.

Het zal je overgens verbazen hoeveel mensen 330Km/h met hun Mercedes willen rijden.

Mercedes is natuurlijk hardstikke gaaf. Alleen, zelfs al zou ik het geld hebben, twijfel ik nog of ik het aan een dure auto uit zou geven. Een auto vermindert heel snel in waarde, zeker als je hem nieuw koopt. Die Mc Laren-versies vind ik ook altijd wel cool. Ach, er zullen best wel snellere auto’s zijn, maar wat maakt dat nou uit? Pas hadden ze een 730, als eerbetoon aan Sterling Moss. Fantastisch!

Lekkere vette auto. Ik vind het alleen erg jammer dat ze bij Mercedes hetzelfde blok in 4 of 5 tuning-stadia aanbieden. Iedereen snapt toch dat als je een c-klasse hebt met hetzelfde blok als in een cls dat die c-klasse dan sneller is. Maar nee, dan tunen we hem gewoon 60 pk terug. Beetje jammer. Vooral als AMG dan weer een black-edition van de eerder genoemde cls gaat maken die dan 507 pk krijgt. Terwijl het blok gewoon 525 pk levert in de s, beetje onnodig allemaal.

Wat zal deze C63 eigenlijk gaan kosten? Ik geloof dat de M3 kaal vanaf 99.500 is Wie o wie weet het?

heel gruwelijk alleen jammer van die 2 rare bulten op de moterkap maar zeker mooier dan de oude G AMG die hele auto zag er trouwens niet uit vond ik dit is zeker een vooruitgang.

Wat een bak zeg! Ik ben zowiezo Duitse auto’s lover. Maar hier dwingt mercedes Audi en BMW toch echt wel om met meer te komen hoor. Deze Mercedes is echt gewoon te dodelijk. Dat is Mercedes toch altijd al jaren geweest. Dat kan je bv niet zeggen van Audi. Die moeten nog bewijzen dat ze in de top mee kunnen draaien.

die van amg is al bruut, hoe bruut zou de versie van brabus dan wel niet worden?

Die ster in de grill geeft juist een sportieve look en dat past wel bij een 6.3 liter V8 dacht ik zo

Dit is absoluut 1 van de beste auto’s ooit gemaakt Heb hem op het autosalon gezien en man hij is echt VET VET VET :D

En al die M3 voorstanders en mercedes haters… kom er eens naast staan aan de lichten ;) top gear heeft ze getest, de mercedes is sneller stop met zagen, leg je erbij neer hehe

Alleen een mercedes willen zegt

Al die onkundige reactie’s over; pak een c-klasse en een snelle motor en ik bouw een c63….. De c63 is voor 50% uit andere (door amg ontwikkelde onderdelen) gemaakt. Als je eerst even normaal informatie inwint over een auto, en dan pas je afgunst uitblaft over een topauto had ik het kunnen hebben. maar dit had je kunnen weten Marex?? En ook nog schrijven over anderen; Dit is echt weer zo een van: ik heb geen verstand van auto’s. Onbegrijpelijk. ojah. zelf heb ik een 190 met een 270 cdi motor. zelf ingebouwd.

een ster op je moterkap kan je wel krijgen,dan is t een classic,in de grill is het een advandgarde,eindelyk weer es een strakke benz!!!

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

© 2004 – 2022 Autoblog · Powered by Truer than North